>> siaran akhbar 2 (Sinar Harian, 24 April 2009)
6:41 AM | Author: ustaz sallehen mukhyi
Siaran akhbar menerusi Sinar Harian, Jumaat 24 April 2009, Ruangan Sabak Bernam S20.

PR KONSISTEN JAGA KEBAJIKAN RAKYAT

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor (PR) sentiasa menitik beratkan soal kebajikan rakyat dan konsisten di dalam melaksanakan segala program yang telah dipersetujui bersama menerusi Agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES). “Tanpa mengira kaum, bangsa, dan dukungan politik, kerajaan negeri Selangor serius menjaga keperluan rakyat biarpun tohmahan sering dilemparkan oleh pihak yang tidak senang dengan apa yang telah lakukan selepas setahun kita memerintah ini.

Demikian ulasan Yang Berbahagia, Ustaz Sallehen Mukhyi, Penyelaras DUN, Pusat Khidmat Masyarakat N.02 DUN Sabak, juga selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Selangor. Beliau yang melapangkan masa biarpun pada lewat malam menziarahi keluarga mendiang Ong Ah Bah di Sungai Lias, Sungai Besar untuk menyampaikan bayaran pertama Skim Mesra Usia Emas (SMUE) kerajaan negeri Selangor. Tambah beliau, pemimpin masyarakat yang dihormati tidak diangkat kerana kekayaannya, tetapi pemimpin itu disanjung kerana ketinggian budinya, dan dapat berkongsi rasa dengan masyarakat, biarpun mereka bukanlah dari darah daging sendiri.

Menjadi keutamaan Pakatan Rakyat untuk memastikan kebajikan rakyat terpelihara. Maka, DUN Sabak sentiasa memastikan setiap ahli SMUE yang meninggal dunia menerima manfaat tersebut dalam tempoh kurang daripada 48 jam dan itulah yang menjadi pegangan PKM DUN Sabak ini. Kunjungan ziarah untuk penyampaian Skim MUE pada kali ini juga turut diikuti oleh pemimpin-pemimpin kanan DAP Bahagian Sabak Bernam sebagai tanda sokongan kepada agenda kerajaan negeri.

Beliau pada malam tersebut juga menyampai Skim MUE ini kepada sebuah lagi keluarga di Kampung Batu 38, Sabak Bernam. Ujar Ustaz Sallehen, Pakatan Rakyat bukanlah satu pakatan yang bertugas pada waktu pejabat sahaja, tetapi sepanjang masa, dan itulah nilai yang menjadikan Pakatan Rakyat semakin akrab di Selangor ini.

Pada akhir sesi ziarah dan penyampaian tersebut, Ustaz Sallehen mengucapkan terima kasih di atas sokongan masyarakat dan kepercayaan kepada Pakatan Rakyat Selangor dan sentiasa bersama-sama memberikan kerjasama dan mencurahkan idea agar dinikmati oleh semua pihak.

This entry was posted on 6:41 AM and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: