>> siaran akhbar (Sinar Harian, 24 April 2009)
4:25 AM | Author: ustaz sallehen mukhyi
Siaran akhbar menerusi Sinar Harian, Jumaat 24 April 2009, Ruangan Nasional N8.

PEMUDA PAS SELANGOR TOLAK PEMIMPIN KEJAR JAWATAN.

SHAH ALAM - Dewan Pemuda PAS Selangor memberi amaran akan menolak mana-mana pemimpin yang berhasrat untuk bertanding pada Muktamar parti Jun depan dengan tujuan meraih populariti dan jawatan.

Ketuanya, Sallehen Mukhyi berkata, pendirian mereka adalah jelas demi menjaga kualiti kepimpinan yang bergerak selari dengan asas perjuangan untuk parti dan rakyat.

"Saya ingin mengingatkan kepada semua anggota yang ingin menawarkan diri sebagai calon, perlu berlandaskan perjuangan parti dan bukan untuk populariti atau memegang jawatan tinggi semata-mata".

"Pertandingan yang bakal berlaku nanti perlu dilihat sebagai angin perubahan dalam proses memantapka parti dan anggotaya". katanya semalam.

Sallehen berkata, parti itu positif terhadap penampilan muka-muka baru dalam barisan kepimpinan selagi ianya bertujuan memantap dan mengukuhkan parti.

"Pertandingan dilihat sebagai satu angin perubahan malah perubahan ini tidak terkeluar daripada amalan yang berlaku di dalam PAS. Namun, sukar bagi saya untuk mengatakan ada atau tidak perubahan tersebut dalam Muktamar kali ini".

"Beliau berkata, calon yang menawarkan diri juga perlu bersedia memikul tanggungjawab dan kecemerlangan pemimpin sedia ada yang berjaya mengukuhkan pengaruh parti di kalagan rakyat termasuk dalam kalangan bukan Islam."

"Saya secara peribadi beranggapan kepimpinan yang sudah ada telah berjaya memimpin parti tetapi ia tidak mampu mengekang perubahan yang diingini ahli termasuk mahukan sentuhan baru dan juga penambahbaikan."katanya.

Mengenai ramalan penganalisis politik, Mohd Sayuti Omar yang menggambarkan akan berlaku 'tsunami kecil' melibatkan tiga jawatan tertinggi parti, Sallehen berkata:

"Kalau ini berlaku Jun nanti, ia merupakan satu proses transformasi secara menyeluruh untuk meletakkan PAS sebagai satu parti Melayu yang berjaya mengatasi UMNO yang sudah semakin hilang pengaruhnya."

Sekian.
This entry was posted on 4:25 AM and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: