Selamat Hari Guru 2009 - Guru Pembina Negara Bangsa
7:09 AM | Author: ustaz sallehen mukhyi
Assalamualaikum W.B.T dan Salam Sejahtera

saya memohon ribuan ampun dan maaf di atas penulisan yang sekian lama tidak terisi di dalam laman blog saya ini. Kesibukan menjelang Muktamar PAS bulan hadapan membuatkan saya tidak berkelapangan untuk menulis.

Namun, dikesempatan ini, saya mengucapkan SELAMAT HARI GURU 2009, khususnya kepada seluruh guru-guru yang berdedikasi di Malaysia, khususnya kepada mereka yang mencintai perjuangan menegakkan kebenaran dalam dunia pendidikan yang semakin mencabar.

pesanan saya agar semua guru-guru teruskan perkhidmatan dengan penuh rasa tanggungjawab demi memajukan anak bangsa yang bakal menerajui negara di masa depan kelak. Sediakan mereka dengan segala disiplin ilmu yang merangkumi unsur duniawi dan ukhrawi sebagai pelengkap menjadi muslim yang sejati.

dahulunya saya juga merupakan seorang guru, dan denyut nadi untuk melihat anak bangsa maju tetap ada di naluri saya. Maka, saya mengharapkan para guru yang budiman, niatkan di hati untuk memberi ilmu pengetahuan seikhlas mungkin.

jadikan profesion guru sebagai satu profesion yang mencerminkan keperibadian yang mulia, sejak dahulu hingga kini, guru dikenang sebagai orang yang paling budiman, perteguhkan diri setiap guru dengan ilmu-ilmu baru agar dapat memahami rentak dan tempo pendidikan di masa kini.

Selamat Hari Guru 2009 "Guru Pembina Negara Bangsa"

ikhlas daripada
Hj. Sallehen bin Mukhyi
YDP Kawasan Sabak Bernam
This entry was posted on 7:09 AM and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On June 13, 2014 at 10:50 PM , Unknown said...

PANDANGAN PAGI SABTU: Kalau ada niat nak mempamerkan kepada dunia yang sesuatu agama itu baik dan murni, tidaklah perlu untuk menerbit buku atau risalah untuk memburukkan and mencaci agama orang lain. Kesannya negatif kerana ini bakal sama sekali merosakkan imej sesuatu agama itu dari sudut pandangan peganut agama lain. Terbitkanlah buku yang menunjukkan keindahan, keunikan dan kemurnian agama anda.Tunjukkan yang anda dapat berkongsi mengenai kemuliaan agama anda dan pada masa yang sama menghormati penganut agama orang lain.